Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.udca.edu.co/handle/11158/3115
Title: La responsabilidad social de la educación física en la motivación a una vida físicamente activa y saludable
Other Titles: The social responsibility of physical education in the motivation to a physically active and healthy life
Authors: Garnica Fandiño, Ayda
Oliveros Wilches, Daniel
Issue Date: Jan-2018
Publisher: Bogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2018
Series/Report no.: Revista digital: Actividad Física y Deporte (Bogotá). -- Vol. 4 No. 1 (Ene.-Jun., 2018). -- páginas 116-131
Abstract: Objetivo: Realizar una revisión sistemática de investigación, que estudien la responsabilidad social de la educación física en la motivación de una vida físicamente activa y saludable. Metodología: En la revisión bibliográfica sistemática se encontraron 126 artículos en total y se utilizaron sólo 13, que fueron seleccionados por sus aportes significativos identificados para la investigación. Las bases electrónicas consultadas fueron: Dialnet, Scielo, ProQuest, Scielo y revista digital Redalyc. Los 13 artículos se clasificaron en cuatro (4) categorías: salud (6), niveles de actividades física (4), motivación (2) y promoción (1). Los resultados obtenidos muestran que la condición física es mejor en los escolares que cumplen las recomendaciones prácticas de actividad física, al menos una hora de actividad física moderada o vigorosa durante al menos cinco días a la semana. Los beneficios de la educación física inciden sobre todos los aspectos de salud: física, intelectual, social, emocional y hasta espiritual, lo que permite llevar una mayor calidad y esperanza de vida.
Objective: To carry out a systematic review of research, to study the social responsibility of physical education in motivating a physically active and healthy life.Methodology: In the systematic review, 126 articles were found in total and only 13 were used, which were selected for their significant contributions identified for the research. The electronic databases consulted were: Dialnet, Scielo, ProQuest, Scielo and Redalyc digital magazine. The 13 articles were classified into four categories: health (6), levels of physical activity (4), motivation (2) and promotion (1).The results show that physical fitness is better in schoolchildren who meet practical recommendations for physical activity, at least one hour of moderate or vigorous physical activity for at least five days a week The benefits of physical education affect all aspects of health: physical, intellectual, social, emotional and even spiritual, which leads to higher quality and life expectancy.
URI: https://revistas.udca.edu.co/index.php/rdafd/article/view/417
ISSN: 2462-8948
Appears in Collections:CAB. Revista Digital Actividad Física y Deporte

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
417-Texto del artículo-696-1-10-20180221.pdf532,59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons