Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.udca.edu.co/handle/11158/3068
Title: El entrenamiento de la fuerza en niños y adolescentes
Other Titles: The strength training in children and teens
Authors: Sierra Novoa, John Jairo
Issue Date: Jul-2016
Publisher: Bogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2016
Series/Report no.: Revista digital: Actividad Física y Deporte (Bogotá). -- Vol. 2 No. 2 (Jul.-Dic., 2016). -- páginas 108-117
Abstract: There are many questions that arise about the strength training in children, affecting their growth, their motor development, intellectual development, among others. For these reasons, it is necessary to clarify and standardize criteria, which will allow coaches and physical education teachers to have a scientific and veracious knowledge of the characteristics of strength training in children and adolescents. In the same way, this research seeks to collect as much scientific information in order to clarity the many doubts and myths that remain in this area.
Son muchos los interrogantes que surgen sobre el entrenamiento de la fuerza en niños, que afectan su crecimiento, su desarrollo motor y su desarrollo intelectual, entre otros. Por estas razones, surge la necesidad de aclarar y estandarizar criterios, que permitirán a los entrenadores y profesores de educación física tener un conocimiento científico y verídico, de las características del entrenamiento de la fuerza en la infancia y la adolescencia. De igual forma, se busca con esta investigación recopilar información científica, con el fin de aclarar dudas y mitos, que surgen en el tema del entrenamiento de la fuerza en niños y adolescentes.
URI: https://revistas.udca.edu.co/index.php/rdafd/article/view/347
ISSN: 2462-8948
Appears in Collections:CAB. Revista Digital Actividad Física y Deporte

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
347-Texto del artículo-556-1-10-20180207 (1).pdf148,23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons