Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.udca.edu.co/handle/11158/2985
Title: Análisis del impacto socio económico de las jornadas complementarias escolares deportivas 40x40 en la localidad de Usaquén
Other Titles: Analysis of economic impact of additional days in school sports 40x40 Usaquén
Authors: Agudelo Rincón, Michael Steven
Roldan Chacón, Napoleón
Issue Date: Dec-2015
Publisher: Bogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2015
Series/Report no.: Revista digital: Actividad Física y Deporte (Bogotá). -- Vol. 1 No. 2 (Jul.-Dic., 2015). -- páginas 87-106
Abstract: In this article the media economic and social impact analyzes in the town of Usaquen, Bogota, during the execution of 40 hours Full time program, designed in the development plan "BOGOTA HUMAN 2012-2016" Mayor Gustavo Francisco Petro Urrego, during 2013 and 2014. To measure the economic impact indicators are designed based on the proposed goals of the program and a financial analysis is performed according to budget amounts awarded by the Institute of Sports and Recreation in Bogota (IDRD) the right to petition no. 201521000110382. In contrast, a structured survey to analyze the perception of the program to the school community, made up of four population groups in order to analyze the social impact was performed. The economic results are positive mainly for economic investment program, coverage of beneficiaries and interagency integration. In social outcomes, behavior change in the affected population, improving student attitudinal, affective relationship between parents and children, acceptance by staff and presented the Educational Institution.
En este artículo, se analiza el impacto económico y social mediático en la localidad de Usaquén de la ciudad de Bogotá, durante la ejecución del programa Jornada Completa 40 horas, diseñado en el plan de desarrollo “BOGOTÁ HUMANA 2012-2016”, del Alcalde Gustavo Francisco Petro Urrego, durante el año 2013 y 2014. Para medir el impacto económico, se diseñan indicadores con base en las metas propuestas del programa y se realiza un análisis financiero según los montos presupuestales entregados por el Instituto De Recreación y Deportes de Bogotá (I.D.R.D.), en el derecho de petición radicado No.201521000110382. En contraste, se realizó una encuesta estructurada para analizar la percepción del programa a la comunidad escolar, conformada por cuatro grupos poblacionales con el propósito de analizar el impacto social. Los resultados económicos son positivos principalmente por la inversión económica del programa, la cobertura de beneficiarios y la integración interinstitucional. En los resultados sociales, se presenta un cambio de conductas en la población impactada, la mejora actitudinal de los estudiantes, la relación afectiva entre padres e hijos, la aceptación por el personal y la Institución Educativa.
URI: https://revistas.udca.edu.co/index.php/rdafd/article/view/314
ISSN: 2462-8948
Appears in Collections:CAB. Revista Digital Actividad Física y Deporte

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
314-Texto del artículo-502-1-10-20180205.pdf546,24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons