Please use this identifier to cite or link to this item: https://repository.udca.edu.co/handle/11158/2756
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorConcha Bustos, Luis Carlosspa
dc.date.accessioned2020-02-12T19:56:48Zspa
dc.date.available2020-02-12T19:56:48Zspa
dc.date.issued2004-01spa
dc.identifier.issn0123-4226spa
dc.description.abstractThe present document describes the processes in which U.D.C.A has advanced to incorporate new academic courses into its teaching learning activities, where the essential point is that the student goes through pedagogic selflearning models. The developed activities are described in sequential steps for teachers and administratives, starting with a culturization and educational process in the use and handling of Computer tools and than approach a methodological outline in the design and planning of the courses, that later on are taken to the e-learning platform. Both pre and post graduate academic courses offered are supported by these tools.eng
dc.description.abstractEl presente documento describe los procesos que la U.D.C.A. adelantó para incorporar en sus actividades de enseñanza-aprendizaje el ofrecimiento de nuevos cursos académicos, en los cuales lo esencial es que el estudiante transite por modelos pedagógicos de autoaprendizaje. Las actividades desarrolladas se describen en pasos secuenciales que se inician en un proceso de culturización y de capacitación docente y administrativa en el uso y el manejo de herramientas informáticas, para luego abordar un esquema metodológico en el diseño y planificación de los cursos, cursos que posteriormente son llevados a la plataforma de e-learning, herramienta ésta, con la cual se apoya el ofrecimiento de cursos académicos al nivel de pre y posgrado.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherBogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2004spa
dc.relation.ispartofseriesRevista UDCA : Actualidad & Divulgación Científica (Bogotá). -- Vol. 7 No. 1 (Ene.-Jun., 2004). -- páginas 15-25spa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientalesspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.titleLa concepción de cursos académicos para el autoaprendizaje mediado por nuevas tecnologías de la información y comunicación en la U.D.C.A.spa
dc.title.alternativeThe conception of academic courses for e-learning in the U.D.C.Aeng
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.description.notesIncluye referencias bibliográficasspa
dc.identifier.local305274spa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)spa
dc.subject.proposalAutoaprendizajespa
dc.subject.proposalCapacitaciónspa
dc.subject.proposalInformáticaspa
dc.subject.proposalDiseño curricularspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.subject.agrovocCapacitaciónspa
dc.subject.agrovocTecnologías para la información y la comunicación (TIC)spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
Appears in Collections:CAA. Revista UDCA Actualidad & Divulgación Científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15 (2).pdf816,43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons