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Title: Revisión bibliográfica del marketing y marketing deportivo
Authors: Arango Olarte, Andrés Felipe
Advisor: Ramos Acosta, José, dir.
Issue Date: 2019
Publisher: Bogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2019
Abstract: The marketing has been worldwide developed in a successful way. Its strategies and advances allow thousands of companies join in the economical world. In the same way, a new branch of marketing named “sport marketing” dynamism the sport industry. The sport marketing has acquired quite popularity, and in the same way, it allows the sport entities to understand more the particularities of its consumers and design strategies according with them. Nevertheless, the sport marketing is based on marketing, and that is the reason why is necessarily know about its foundations. In Colombia, sport is a fundamental part of the daily life; and in the same way, the sport industry has a big popularity. Nonetheless, the marketing has been in exploration in the country, and some sport entities do not apply strategies having as a reference the sport marketing. For these reasons, the objective of the monography is collect data related with the foundations of marketing and sport marketing; it allowed the sport entities which want to include the marketing and improve their economic incomes, to have the possibility of review this document, and find the foundations about how create a marketing plan in the sport industry in a successful way. Through this collection of data about the marketing and sport marketing foundations, the sport entities would have bases in terms of theory; and in this way, apply this knowledge in their companies improving the marketing strategies in the Colombian sport industry.
El marketing se ha desarrollado a nivel mundial de forma exitosa. Sus estrategias y avances permiten que miles de empresas acierten en el mundo económico. Del mismo modo, una nueva rama del marketing llamada “marketing deportivo” dinamizo la industria del deporte. El marketing deportivo ha adquirido bastante popularidad, de la misma manera, permitió que las entidades deportivas entendieran más sobre la particularidad de su público y diseñaran estrategias acordes a este. Aun así, el marketing deportivo está basado en el marketing, y por esta razón, es necesario en primera instancia conocer sus fundamentos. En Colombia, el deporte es parte fundamental de la cotidianidad de las personas; y de igual manera, la industria deportiva tiene una gran popularidad. Sin embargo, el marketing aún es un campo de exploración en el país, y algunas entidades deportivas aún no aplican estrategias teniendo en cuenta el marketing deportivo como referencia. Por esta razón, el objetivo de esta monografía es recopilar información relacionada con los fundamentos tanto del marketing como del marketing deportivo marketing deportivo; permitiendo que las entidades deportivas que quieran incursionar en el campo del mercadeo y mejorar sus ingresos económicos, puedan revisar este documento, y encontrar las bases de cómo realizar un plan de marketing en la industria deportiva de manera exitosa. Mediante la recopilación de información sobre los fundamentos del marketing y el marketing deportivo, las entidades deportivas podrán tener unas bases en cuanto a teoría; y de esta manera, aplicar estos conocimientos en sus empresas mejorando las estrategias de marketing en la industria deportiva colombiana.
Description: 49 páginas : gráficas
URI: https://repository.udca.edu.co/handle/11158/2574
Appears in Collections:AAB. Ciencias del Deporte

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