Show simple item record

dc.contributor.authorLópez, Wilmerspa
dc.contributor.authorEscalona, Joséspa
dc.contributor.authorGuillén, Yelitzaspa
dc.contributor.authorLema, Yulyspa
dc.contributor.authorPonce, Mayraspa
dc.date.accessioned2019-10-09T15:25:31Zspa
dc.date.available2019-10-09T15:25:31Zspa
dc.date.issued2010-01spa
dc.identifier.issn0123-4226spa
dc.identifier.urihttps://revistas.udca.edu.co/index.php/ruadc/article/view/721spa
dc.description.abstractFocusing the research on the influence of the active methods in learning is justified due to their impact on teaching transformation. The objective of the present study was to assess the formation of chemical notions in children five and six years old, through the use of experimentation. Methodologically, a critical and interpretative paradigm was applied; therefore, the research had a qualitative style and was conducted with ten participants. Results show that in the group, the children’s attitudes change during the task-experimentation, and that they are capable of describing some phenomena which are characteristic of chemical reactions. Finally, it was concluded that experimentation not only facilitates the construction of the notion of chemical reaction but also enhances the learning process.eng
dc.description.abstractAbordar la investigación sobre la influencia de los métodos activos en el aprendizaje, se justifica por su impacto en la transformación didáctica. La presente investigación tuvo como objetivo estudiar la formación de nociones químicas en niños de cinco a seis años, usando la experimentación. Metodológicamente, se empleó un paradigma crítico e interpretativo, por tanto, el estudio fue de estilo cualitativo y realizado con diez menores participantes. Los resultados muestran que la actitud del grupo de niños cambia durante la actividad empírica y son capaces de describir algunos fenómenos propios de las reacciones químicas. Finalmente, se concluyó que la experimentación facilita la construcción de la noción de reacción química y favorece el proceso de aprendizaje.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherBogotá : Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales, 2010spa
dc.relation.ispartofseriesRevista UDCA : Actualidad & Divulgación Científica (Bogotá). -- Vol. 13, No. 1 (Ene.-Jun., 2010). -- páginas 157-162spa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientalesspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.titleNociones de reacción química en educación inicial mediante actividad experimentalspa
dc.title.alternativeChemical reaction notion in initial education using laboratory activityeng
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.description.notesIncluye referencias bibliográficasspa
dc.identifier.local305287spa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)spa
dc.subject.proposalNocionesspa
dc.subject.proposalDidáctica de la químicaspa
dc.subject.proposalEstrategiasspa
dc.subject.proposalReacción químicaspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.subject.agrovocReacciones químicasspa
dc.subject.agrovocAprendizajespa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales
Except where otherwise noted, this item's license is described as Derechos Reservados - Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales